dimecres, 1 de juny del 2011

Pastís Sacher "Només apte per a xocoaddictes"

La meva cosina Olivia va fer la comunió la setmana passada i la seva mare em va demanar que preparés els pastissos. Quan li vaig preguntar què volia em va dir: "El que vulguis però amb molta xocolata". Vaig estar-m'ho rumiant molt i vaig decidir que només hi havia un pastís que pogués fer el pes en un dia com aquell i que, a més, fos bo: El Sacher.

Algun dia dedicaré un post a explicar-vos d'on em ve aquesta fal·lera pels dolços però la veritat és que he crescut envoltada de pastissos, pastes dolces, bombons i caramels i de tots aquests deliciosos tresors el Sacher sempre ha estat un dels meus favorits.

Vaig començar a buscar la recepta adequada i quan vaig trobar la de la Gemma de "La cuina de casa" vaig pensar que l'havia de provar.

El pastís Sacher no és gens difícil de fer però sí una mica entretingut. El resultat, però, val molt la pena!!!!





Bé, us deixo amb la recepta:

Ingredients per a unes 10 persones:

Per fer el ganache de trufa:
160g de nata per muntar
125g de xocolata de cobertura (postres Nestlé per exemple)

Pel pa de pessic:
230g de sucre
100g de d’ametlla en pols
5 ous
50g de farina
25g de cacau en pols
50g de mantega
50g de xocolata al 70% min

Per la part de sobre:
75g de mantega
150ml de nata per muntar
150g de xocolata de cobertura

A més a més:
Almívar (1,5 gots de sucre i dos d'aigua)
Melmelada de gerds


Unes hores abans, preparem el ganache de trufa:
Escalfem la nata líquida a un cassó o al microones. Quan arrenqui el bull, l'aboquem sobre la xocolata trossejada. Esperem uns 2 minuts i barregem bé. Reservem a la nevera unes hores o al congelador una estona si no tenim temps.

Ara respirem a fons i comencem a preparar el pastís:

Primer fem la base de pa de pessic:
Separem les clares i els rovells de tres ous.
Barregem l’ametlla amb 170g de sucre i hi afegim els 3 rovells d’ou. Barregem i hi afegim els 2 ous sencers que faltaven.
Posem la xocolata i la mantega en un bol al microones i ho fem fondre. Una vegada fos, barregem bé totes dues coses i ho aboquem a la barreja anterior.
Muntem les clares a punt de neu amb el sucre que ens queda. Les incorporem amb suavitat a la barreja.
Hi afegim la farina i el cacau tamisats. Si no tenim un aparell de tamisar, posem la farina i el cacau en un colador finet i ho fem caure donant-hi copets a sobre de la barreja.
Preparem una safata de forn amb un paper de forn. El pintem de mantega per evitar que s'enganxi i hi estenem la barreja escampant-la bé. Ha de quedar més o menys d'1 cm de gruix. Ho fem coure al forn (que haurem escalfat abans) uns 8 minuts a 200º.

La part de sobre:
Escalfem la nata líquida com hem fet amb el ganache de xocolata. Quan arrenqui el bull l'aboquem sobre la xocolata i la mantega a trossets. Esperem uns 2 minuts i barregem bé. L'haurem de mantenir calenta fins el moment d’utilitzar.

L'almívar:
Fem bullir en un cassó l'aigua amb el sucre, anem remenant i quan estigui ben barrejat ho deixem un parell de minuts. Apaguem el foc i el deixem refredar.

Una vegada ho tenim tot llest, ja podem començar a muntar:

Tallem les planxes de pa de pessic en tres parts iguals. Ens quedaran tres planxes rectangulars. Posem una base de pa de pessic i la mullem amb l'almívar. Cobrim la planxa de melmelada de gerds i la tapem amb l'altra planxa. Tornem a mullar amb almívar i tapem amb una capa de ganache trufa. N'haurem de posar força, ha de quedar gruixudet. Tapem amb una altra capa de pa de pessic, ho mullem amb l'almívar i hi posem una capa fineta de ganache de trufa. Hi aboquem la xocolata de cobertura i ho deixem refredar a la nevera fins al moment de servir.

La fotografia és del Sacher que vaig fer per la comunió. Com que érem molts vaig multiplicar les racions per 3 i per això el pastís és quadrat i no rectangular.

Ja m'explicareu com ha anat. La recepta queda molt millor si es fa el dia abans.

Bon profit!!!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada